محمد یاووس از اعضای جامعه اعتقادات اسلامی اتریش اعلام کرد ، چند روز پس از حمله وحشیانه در مرکز شهر وین ، جمعیت مسلمانان به همراه مردم کل کشور هنوز در حیرت و غم به سر می برند.

محمد یاووس از اعضای جامعه اعتقادات اسلامی اتریش اعلام کرد ، چند روز پس از حمله وحشیانه در مرکز شهر وین ، جمعیت مسلمانان به همراه مردم کل کشور هنوز در حیرت و غم به سر می برند. در چند روز گذشته ، مردم اتریش در عزاداری جمع شده اند ، رهبران کلیساها و جوامع مذهبی همبستگی خود را نشان داده اند و دولت فدرال نیز با سخنان  معتدل  خود کمک کرده است تا جامعه را از تفرقه نجات دهد.

آقای امیت وورال رییس جامعه اعتقادات اسلامی اتریش می گوید اکنون که ترور به در خانه ما  رسیده است ،بیشتر از هر زمان دیگر لازم است که مسلمانان اتریش  استفاده از نام اسلام برای ترور و خشونت را محکوم کنند و با مردم احساس همدردی خود را نشان دهند و دیگر اینکه روح انسجام بایستی در آینده حفظ شود و این مسئولیت همه مسلمانان است. در سرتاسر اتریش  تقریباً ۳۵۰ مسجد و جامعه اعتقادات اسلامی وجود دارد و به تاریخ ۱۶ ابان ۱۳۹۹در خطبه نماز جمعه در سرتاسر اتریش به این حادثه  اشاره شد و از قربانیان این حادثه تروریستی تجلیل بعمل آمد.

محمد یاووس گفت : در یک خطبه یکسان در سرتاسر کشور ، از مسلمانان خواسته شده است تا برای عدالت و کرامت انسانی قیام کنند ، از تنوع جامعه ما به عنوان خواست خدا استقبال کرده و صدای خود را بلند کنند تا با گفتار و کردار خود بر اساس ارزشهای اساسی اسلام اعتماد ایجاد کنند. همه اینها در راستای حدیثی از پیامبر حضرت محمد ص است که گفته است که مسلمان کسی است که مردم از دست و زبان او در امان باشد.

منبع:

https://www.derislam.at/oesterreichweit-wird-heute-in-moscheen-den-opfern-des-terroranschlags-gedacht/

کد خبر 3657

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =